www.tohandle.nlBen jij ook een drukke ondernemer die het lastig vindt om tijd te maken voor het werven van nieuwe klanten? En heb je nog wel tijd om bezig te zijn met het aanbieden van jouw diensten? Datgene waar jij goed in bent en waarom je ondernemer bent geworden? Of wordt je tijd opgeslokt door het regelen van allerlei andere dingen eromheen? Misschien is een VA dan ook wel iets voor jou!

Een simpele oplossing
Een Virtueel Assistent (VA) zorgt ervoor dat jij je kunt richten op je prioriteiten. Vergelijk je eigen uurtarief met dat van een Virtuele Assistent en reken uit je winst. Laat ondersteunende taken over aan je VA. Ieder uur dat jij bezig bent met werk dat je door een VA kan laten doen, kan een VA sneller en goedkoper.

 

Een VA levert geld op!

En wat dacht je van deze voordelen:

  • geen werkplek en apparatuur aanschaffen
  • geen belastingen, verzekeringen, vakantiegeld, en ziektekosten betalen.
  • jouw VA zorgt zelf voor training en opleidingen
  • continuïteit en samenwerking, maar je zit nergens aan vast.

Maatwerk
Als specialist op afstand neemt een VA jou allerlei zaken uit handen waardoor jij tijd en ruimte krijgt om je te richten op het leveren van jouw diensten. Datgene waar jouw hart ligt en waar je blij van wordt. Jouw VA neemt je operationele, alledaagse taken, jouw online marketing en communicatie, of juist specifieke projecten uit handen, en voert het werk ook daadwerkelijk uit. Je huurt een VA in voor de uren die jij nodig hebt en met het specialisme waar jij minder tijd aan wilt besteden. Precies op maat.

Virtueel betekent online werken op afstand. VA’s werken in de cloud met allerlei tools en programma’s zoals Dropbox, Google Drive, E-mail en Skype.  Hierdoor kun je efficiënt samenwerken en blijf je eenvoudig op de hoogte van de stand van zaken. Zonder kosten voor een werkplek.

Servicepakketten
Al naar gelang jouw behoefte kies je uit verschillende servicepakketten. Samen bepaal je wat je er nodig is en welke taken je uit handen wilt geven.

  • Hoeveel uren er nodig zijn voor een klus
  • Welk uren-pakket met welk tarief daar het beste bij past
  • Hoe vaak en hoe er (virtueel) overleg is. Bijvoorbeeld face-to-face of via skype

Tools en de cloud
Een VA maakt gebruik van tools en programma’s in de Cloud. Denk bijvoorbeeld aan E-mail, Skype, Whats-app, en web-applicaties zoals Evernote of Dropbox. Hierdoor kun je efficiënt samenwerken en blijf je eenvoudig op de hoogte van de stand van zaken.

Is het duur?
www.tohandle.nl
Veel VA’s werken met vaste servicepakketten. Zo kan jij zelf bepalen voor hoeveel uur je jouw VA wilt inzetten. Er is al een pakket voor een paar uur per week en je weet van tevoren precies hoeveeldat kost. Als de werkzaamheden groeien, kan je kiezen voor een uitgebreider pakket.

 

Welke taken kan een VA van je overnemen?
Er zijn VA’s met allerlei vaardigheden. Denk aan dagelijks management, boekhouding, marketing, communicatie, projectondersteuning of sales. Zoek je een vaardigheid waarover jouw VA niet beschikt, dan kan een VA via zijn/haar netwerk ervoor zorgen dat de klus toch wordt geklaard.

Elke VA heeft een eigen specialisme en aandachtsgebied.

Denk bijvoorbeeld aan de volgende werkzaamheden:

  • het schrijven en redigeren van nieuwsberichten, webteksten, whitepapers, blogs, brochures, etc.
  • beheer of make-over van je website
  • maken (online) marketingplan
  • uitzetten en uitvoeren (content) marketing strategie
  • opmaken en versturen van digitale nieuwsbrieven
  • opmaken van documenten en sjablonen

en ook:

  • projectmanagement
  • afstemming met klanten en leveranciers
  • processen verbeteren / werkinstructies/handleidingen schrijven


Misschien vind je het wel interessant om eens te bespreken wat een VA voor jou kan doen.

Kijk dan op mijn website of bel me voor een kop koffie en dan bespreken we hoe jij van je werkstress afkomt en tijd krijgt voor de groei van je bedrijf. 

Je kunt mij bereiken op 06-836 93581.

Joan de Vuijst – ToHandle