Creator en content is hot!
Ook dit jaar deelt Frankwatching weer de social media trends voor het komende jaar met ons. Als tekstschrijver en content creator wil ik constant op de hoogte blijven van nieuwe trends en ontwikkelingen. Zo’n blog vind ik dus heel waardevol en interessant. Ik heb Frankwatching ook hoog zitten. De auteurs van Frankwatching weten waarover ze het hebben.
Dit jaar zat ik extra te genieten want mijn eigen vak van ‘content creator’ wordt dit keer heel mooi neergezet. Terecht natuurlijk, vind ik zelf. Maar wat leuk om dit te lezen! In dit artikel staat dat in 2022 content creators de dienst uit maken en dat Socialmedia-platformen worden gemaakt of gekraakt door de mate waarin een creator het platform van unieke content voorziet. Nice 😃
En ik sluit me daar natuurlijk helemaal bij aan! Want echt dus hé. Hoe vaak ik niet moet uitleggen dat er heus wel meer bij komt kijken dan wat leuke tekstjes plakken en knippen en er een leuk plaatje bij zoeken om goede content te maken en een succesvolle marketingstrategie neer te zetten. En dat het ook wel iets meer (tijd) kost dan een aardigheidje voor erbij.
Mensen bereiken en jouw product of dienst aan de man brengen lukt je echt niet door het af en toeplaatsen van wat leuke losse flodders. Goede content is een doorlopend proces dat informeert, inspireert en aanzet tot kopen. Eerlijk gezegd kan ik mij er flink aan ergeren als ik een berichtje zie van een (vaak beginnende) VA die in een facebook groep schrijft dat ze heeft besloten social media aan te gaan bieden. Zonder enige kennis of ervaring. En of iemand wat tips heeft.
Pfffff, zo werkt dat toch niet! Nee dus! Daar heb ik jarenlang opleidingen voor gevolgd. Eerst in communicatie en marketing. En daarna heb ik nog veel vervolgopleidingen gevolgd in online marketing en social media. En zonder een goede visie, strategie, een marketingplan en consequent zijn, red je het niet. Echt niet.
En dan maakt het ook nog uit of je schrijft over onderwerpen die je aanspreken. Kan je je inleven in het product en de doelgroep? Weet je wat er speelt, wat de ideale klant is, en waar zij behoefte aan hebben? En hoe vertaal je dat in de juiste woorden? Bijvoorbeeld: een manager zal het waarschijnlijk worst wezen of zijn of haar team goed samenwerkt. Maar als dat betere prestaties oplevert, dan wordt het vast wel interessant! Dus je kunt zelf wel vinden dat samenwerken belangrijk is, maar wat levert het op voor jouw klant?
En dan durf ik nog wel een stapje verder te gaan. Ik denk dat je binnen jouw ideale doelgroep ook rekening moet houden met verschillende communicatievoorkeuren. En daar komt dan mijn kennis als Insights Discovery Practitioner om de hoek kijken. Want de ene persoon kan helemaal afgaan op dat ene leuke woord of dat andere mooie plaatje….. terwijl de andere juist eerst een hele uitgebreide uitleg wil lezen. Of net dat andere stukje tekst. Met een heel ander plaatje. En daarmee kan ik jouw websiteteksten en blogs nog eens 10 x beter en efficienter inzetten.
Dus afstemmen op verschillende communicatiestijlen binnen jouw doelgroep is ideaal. Niet alleen jouw eigen communicatiestijl, omdat jij het mooi en aansprekend vindt. Maar ook communicatiestijlen van anderen binnen jouw doelgroep. En daarom gebruik ik de 4 Insights communicatiestijlen. Lees er maar eens wat over, boeiende materie!
En dankjewel Sjef Kerkhofs van Frankwatching, you made my day 🙂
Lees hier het hele artikel van Frankwatching. Aanrader!
(credits en copyright Frankwatching)